איך להירשם כנשואים בתעודת הזהות תוך 15 ימים, חתונה בזום היא הדרך המהירה והזולה ביותר לשינוי סטאטוס בתעודת הזהות לזוג נשוי.

מחיר למשתכן, הליך פונדקאות, צו הורות פסיקתי וזכויות בסיסיות רבות נוספות לרבות ירושה, תלויות בקשר הדוק למה שרשום לנו בשדה המצב האישי בתעודת הזהות, כאן נסקור כמה זמן לוקח לעבור את כל הדרוש בכדי לשנות את המצב האישי אחרי החתונה והאם חתונה בזום היא הדרך המהירה והקלה להתחתן בישראל של 2023.

חתונה דרך הרבנות – הדרכת כלה והוצאת תעודת רווקות  - רישום כנשואים בפועל יכול לקחת בין 3-5 חודשים. 

למי מאתנו שהתמזל מזלו וזכאי להתחתן דרך הרבנות מבלי לצאת לחו"ל, יעבור הליך הכולל הוצאת תעודת רווקות, אשר רק נראה כדבר פשוט, אשר הלכה למעשה יכול לקחת אף מספר חודשים. לצורך הוצאת האישור יש צורך בהגעה למשרדי הרבנות, מלווים בשני עדים, אשר אינם קרובי המבקש, והמכירים אותו או אותה זמן רב. כמובן שכל החבורה חייבת להיות מורכבת מיהודים כשרים למהדרין בהתאם לחוקי התורה והרבנות הראשית לישראל בכדי להנפיק בנוסף לתעודת הרווקות גם הוכחת יהדות, הליך שבמקרים מסוימים אף הוא יכול לכלול ביקור של הרב אצל הסבתא או האמא של הכלה והחתן . הדרכת כלה, כתובה, טלית חדשה, טבעות, קביעת טקס עם "רב חופות" ודברים נוספים יכולים לדחות את הרישום במשרד הפנים כנשואים לאחר טקס כדת משה וישראל במספר חודשים רבים מיום ההחלטה להתחתן. בממוצע ייקח לזוג כשלושה חודשים לפחות עד לרישום בפועל לאחר חתונה דרך הרבנות. 

המחיר הממוצע, ללא חישוב הוצאות הנלוות לחתונה עצמה, נע בסביבות 8000 ₪ עד לרישום כנשואים במשרד הפנים. 


החלטתם לנסוע לחו"ל לצורך חתונתכם, תתכוננו להכנת מסמכים ונסיעות למשרד הפנים והחוץ וכן לנוטריון, הליך שלפני הנסיעה עצמה יכול לקחת כחודשיים. 

רוב המדינות אשר מאפשרות לאזרחי מדינות זרות להתחתן בשטחן, לדוגמת קפריסין וצ'כיה ידרשו מהזוג הטרי להציג תעודת לידה ו/או תמצית רישום יחד עם דרכונים בתוקף לחצי שנה, בנוסף בדרך כלל יתבקש הזוג להופיעה עם 2 עדים לפחות, כשמדובר בטקס שנערך כחלק מחתונה בקפריסין או פראג, מדובר בדבר שמבחינה לוגיסטית אינו מובן מאליו. הבעיה מתחילה עם השירותים אשר מספקים רשויות מדינת ישראל בהחתמת אפוסטיל על תמצית רישום, כאשר הגוף האמון על הנפקתו הוא משרד החוץ הנמצא בירושלים, בנוסף יש לקחת בחשבון את הזמן והעלות של תרגום כלל המסמכים לאנגלית, בתרגום נוטריוני. הזמן הממוצע אשר עובר מיום קבלת ההחלטה על שינוי המצב האישי לנשוי עד לרישום בפועל במקרה של חתונה אזרחית בקפריסין הוא כ – 6 חודשים. 

מחיר ממוצע של חתונה בחו"ל עומד על סך של 15,000 ₪, בהתחשב בכלל ההוצאות עד לרישום בפועל כנשואים בתעודת הזהות. 


חתונה בזום או בשמה האחר "נישואי יוטה" היא הדרך הפרקטית והמהירה ביותר לשינוי המצב האישי במשרד הפנים, כל שצריך הוא צילום של תעודת זהות או רישיון נהיגה או דרכון ואתם רשומים כנשואים במשרד הפנים תוך 15-45 יום. 

החל משנת 2020 מנגיש משרד עורכי הדין פינקלשטיין ושות' מאשקלון בישראל וסולט לייק סיטי במדינת יוטה, ארה"ב, את האפשרות להתחתן בחתונה אזרחית מבלי להיכנס להוצאות גבוהות ומיותרות ובמחיר הזול משמעותית אפילו מחתונה דרך הרבנות, אשר לכאורה אמורה להיות מסובסדת על ידי המדינה. התהליך פשוט ונגיש ואין שום צורך בטקסים דתיים, אישורי רווקות ותמציות רישום, חותמות אפוסטיל ותרגומים נוטריוניים. עורכי הדין יטפלו בכל ההליך מתחילתו ועד סופו, כל שהזוג צריך לעשות זה לשלוח בווטסאפ צילום דרכונים או תעודות זהות או רישיונות נהיגה וזהו, 45 יום אחרי הזוג רשום כנשוי ברשות האוכלוסין וההגירה. לאחר שליחת צילום הדרכונים, מתבצע טקס חתונה קצר בזום ובו מוקלטת הסכמתם של בני או בנות הזוג להתחתן. תוך 30 יום אחרי שיחת הוידאו, מתקבלת בישראל תעודת נישואין אמריקאית, חתומה בחותמת אפוסטיל והמוכנה לרישום במשרד הפנים, ללא שום צורך בתרגום לעברית או קביעת תור במשרד הפנים, אשר נכון להיום יכול לקחת גם מעל לחצי שנה המתנה. התהליך הרגיל של חתונה ביוטה באמצעות הזום לוקח כ – 45 ימים עד לרישום בפועל. לאחרונה נפתחה אופציה לרישום אקספרס כנשואים הכולל ליווי פיזי אישי של הזוג למשרד הפנים על ידי נציגי משרד עורכי הדין, אשר מבטיח רישום בפועל תוך 13-17 ימים לאחר שליחת המסמכים. 

עלות של ליווי מלא על ידי משרד עורכי הדין פינקלשטיין ושות' בראשותו של עורך דין ולדיסלב פינקלשטיין נא בין 3550 ₪ ל – 5950 ₪ עד לרישום בפועל במשרד הפנים וכולל את כלל המיסים, האגרות וההיטלים, בארה"ב ובישראל הנדרשים לצורך רישום. בתוך כך, מתחייב המשרד בהסכם חתום על תוצאת הרישום תוך 13-45 ימים.  כל זאת אפשרי בעקבות הזכייה של עו"ד פינקלשטיין ולדיסלב במשפט אשר התנהל כ – 3 שנים כנגד משרד הפנים, אשר סרב לרשום את הזוגות כנשואים, לאחר מאבק משפטי סיזיפי, פסק בית המשפט העליון כי כלל הלקוחות של המשרד זכאים להירשם כנשואים בתעודת הזהות.